יום שני, 22 באוגוסט 2011

נבואת היורו 2012


יורו 2012 עומד בפתח,ואיתה התעברה בי רוח הנבואה של הדורות הקדומים,"הנבואה ניתנה לשוטים"
ובעולם שכולו טוב והכול ורוד אין שום ספק בעלמא שאנכי זוכה לנבואה בשעה קריטית שכזאת,ימים ספורים לפני המאבק מול הנבחרת היוונית.
הסבר לכך שנבחרת ישראל אכן תשחק ביורו 2012 היא פשוטה לכאורה,וכפי שמר לוזון היקר כבר הצהיר "ששום דבר לא יכול לעצור אותנו מלנצח".עוד נביא בישראל?,אני מוכן לחלוק איתו את הכבוד.
יורו 2012 מתקיים השנה במקום האטרקטיבי ביותר באירופה קייב(אוקראינה) וורשה(פולין).
לאלה שבנינו שהיו במקרה בקייב בשנים האחרונות בדרך לפסטיבל אומן ראש השנה(העברי כן..)
או 
בטיול בתיכון ב"מסע לפולין",ודאי יודעים שאילו שני ערים תיירותיות למדי,מי לא ירצה ללכת לבלות סופשבוע פרוע בקייב?עיר החופש,וורשה עיר החלומות המתגשמים?,
הסיבה בפועל שישראל תעלה היא כמובן כי כל הנ"ל הוא שקר וכזב,קייב היא עיר שתקועה באמצע המאה הקודמת,היא קודרת,היא עלובה ומסכנה,ואין בה שום דבר מלהיב,פרט לעובדה שבקיוסקים המקומיים עולה 6 שקל קופסת מלברו אדום.
וכמובן יש מספר אנדרטות לזכר יהודי השואה שנטבחו באכזריות ע"י הנאצים.
בורשה הלהיט המרכזי הוא כמובן,בית הקברות היהודי העתיק, כמה דונמים איכותיים של יהודים מתים.
ואיך שכחנו "גטו ורשה".מי ירצה להפסיד את האתר מספר אחד בכל פולין?!.
אז לפנינו שני הערים מספר אחד באירופה שנטבחו בו מספר היהודים הגבוהה ביותר בגלות העם היהודי,ושם מתקיים היורו.מרגש!!!!!!

אני כבר רואה בחזוני את כיאל מניח זר פרחים בכיכר המשלוחים,את אוואט מזיל דמעה בטקס במחנה השמדה בסביבור הירוקה והפורחת בעונת הקיץ,וכמובן בטקס המרכזי השחקנים האשכנזים הבודדים(שכטר,שופנגין(במידה והוא אשכנזי)ומלקיסון?) יקריאו את שמות נרצחי משפחתם.
בקיצור הולך להיות יורו ממש ממש שמח.תשאלו את מליקסון איזה טרוף זה לגור בפולין.זה הברלין של פעם,בטוח יש לפחות שני שלוש פאבים שמזכירים  את המייקס פלייס.
את אומן מקום קברו של ר' נחמן הזכרנו?,אז כמובן שכל השחקנים המסורתיים יסעו לעשות בוק איכותי עם כיפות קטיפה לבנות,ספר תהילים בגודל של מחזיק מפתחות,וישוררו משפטי אמונה בנוסח:"סבא שלי במרוקו היה רב ואמר שבתפילה אפשר לנצח"."ואמא שלי היא מסורתייה ומאד חושב לה קברי צדיקים היא אפילו מפרידה בין בשר לחלב".
תמונת הפאזל של יורו 2012 מתבהר הולך להיות הווי יהודי מאד,משעמם לא הולך להיות,הרי כל יום יהיה טקס,או טקס זיכרון או טקס תפילה,למה באוקראינה יש יותר קברים של רבנים מאשר בארץ(בן דיין לא יחמיץ כלום)
אז פעילות רבה ומהנה תיהיה  לארבעת האשכנזים(כולל פרננדז) וכמובן לכל שאר הסגל.
האמת ללא שום רוח נבואה,אלא עובדות פשוטות בשטח ללא שום קשר לכדורגל או ליכולת המשחק של הנבחרת,היא הולכת לעלות.
למה?, כי אולי לנו היהודים הולך להיות גם יורו וגם טיול שורשים,אך עבור שאר האוהדים והנבחרות אנחנו מדברים על יורו שאין אפילו רצון לעלות מרוב דיכאון, אני רוצה לראות את נבחרת איטליה ישנה בלילה אחרי שתוקעים אותה במלון עם נוף לטרבלינקה. ואת אנגליה מגיעה רגועה למשחקי הבתים אחרי שלקחו ימינה לא נכון והגיעו בטעות לבריקנאו.
אך החשוב מכל הוא לזכור את רגע הימנון הלאומי,אחרי שכמובן כל אוהדי הנבחרת בשלוש שעות הראשונות לפני המשחק,וכל כיכר חצי מרכזית בעיר שרים בהרמוניה את התקווה.מגיע הרגע האמיתי וכולם בגרונות ניכרים צועקים "עוד לא אבדה תקוותנו".ואיך לא אחרי הרבה תפילות והרבה זיכרונות חוטפים מסלובקיה חמישייה ומתרצים ישר שהנבחרת לא הייתה מאופסת בגלל הטראומה שחוו באוושויץ.
אז לסיכום ותתפסו אותי על מילה,נבחרת ישראל עולה ליורו המדכא ביותר בתולדות היורו לדורותיה,היא תקבל את הבית הכי קל בטורניר ותציב לעצמה צפיות של חצי גמר. בפועל היא תעשה תיקו,ניצחון,ותבוסה, ולא תעלה שלב בגלל הפרש שערים שלילי.
תראו למרות החזרה עם הראש עמוק באדמה,עלינו פעם ראשונה ליורו.כבוד לא?אז נכון שהנבחרת שיחקה כמו סמרטוטי רחוב,והציגה משחק חלש,ולא חיברה יותר משלוש מסירות במהלך המשחק(חוץ מכמובן הניצחון החשוב על בולגריה שניצחנו אחד אפס משער עצמי שכל השבוע עשר עמודים ראשוניים בעיתונים משבחים ומהללים את הנבחרת)
שמח לא יהיה,כיף לא יהיה,היסטוריה כן.
מי מגיע איתי?



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה